Afbeelding
Foto door Lisa Fotios via Pexels

De voordelen die relatiegeschenken geven aan je klanten met zich mee brengen

4 mei 2023 om 13:16 Partnercontent

Als ondernemer wil je uiteraard een bepaalde groei doormaken. Dat is althans hetgeen dat de meeste ondernemers nastreven. Om een bepaalde groei door te maken, moet wel alles kloppen. Je producten en/of diensten moeten in orde zijn. Je moet voortdurend nieuwe klanten aantrekken. En je moet ook nog je huidige klanten aanhouden.

Het aanhouden van nieuwe klanten is een uitdaging op zich. Er zijn immers meerdere bedrijven die maar al te graag jóuw klant als hun klant willen hebben. Om te voorkomen dat je klant overstapt, moet je ten eerste kwaliteit leveren. Ten tweede is het aan te raden om relatiegeschenken aan je klanten te geven. De juiste relatiegeschenken brengen meerdere voordelen met zich mee.

Je toont je dankbaarheid

Door relatiegeschenken aan je klanten te geven, toon je je dankbaarheid. Je dankbaarheid voor jullie samenwerking, maar mogelijk ook voor een bepaald jubileum. Werk je bijvoorbeeld 5 jaar samen met je klant? Kies dan voor een beker bedrukken met daarop een passende tekst, jouw logo en het logo van je klant. Met zo’n beker toon je je dankbaarheid én geniet je ook nog van onderstaand voordeel.

Met relatiegeschenken voer je slim marketing

Voor elk bedrijf is marketing onmisbaar en cruciaal. Door marketing te voeren, ben je immers in staat om nieuwe klanten aan te trekken. Maar, wist je dat je met marketing ook huidige klanten kunt behouden? Daarvoor komen relatiegeschenken maar al te goed van pas.

Hierboven heb je het voorbeeld van de bedrukte beker gelezen. Elke keer als je klant van die beker gebruik maakt, ziet hij/zij jouw bedrijfsnaam of logo staan. Daarmee komt je bedrijf nog meer in zijn brein te staan. Dát is de gehele essentie van marketing en zorgt voor het behouden van je klanten.

Slim marketing voeren doe je dus met de juiste relatiegeschenken. Hierbij ligt het woordje wel op ‘juiste’. Wil je bijvoorbeeld een pen bedrukken? Dan is het zaak om voor een kwalitatief hoogwaardige pen te kiezen. Aan zo’n pen heeft je klant echt iets. 

Je bent je concurrentie voor

Zoals eerder al gesteld; je concurrentie zou maar al te graag jouw klanten willen hebben. Door aan jouw klanten geschenken te geven, toon je je dankbaarheid. Ook geef je hiermee aan je hen absoluut niet kwijt wilt. Juist door geschenken te geven, versterk je de band met je klanten. Dit betekent óók dat je je minder zorgen over je concurrenten hoeft te maken.

Twijfel je nog over het geven van geschenken aan je klanten? Hoogstwaarschijnlijk zijn bovenstaande voordelen genoeg reden om je over de streep te trekken. Zorg wel altijd voor kwalitatief hoogwaardige, duurzame en praktische geschenken!

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie