Joost Tasma (links) en Frank van Heusden.
Joost Tasma (links) en Frank van Heusden. (Foto: Rick Praamstra)

AH-managers weer terug op oude nest

Door Rick Praamstra

Albert Heijn Bennekom heeft sinds drie weken twee nieuwe gezichten: filiaalmanager Frank van Heusden en assistent-manager Joost Tasma. Ze willen een goede gastheer zijn voor hun klanten en daarnaast ook zichtbaar zijn buiten de supermarkt.

BENNEKOM - Echt nieuw zijn ze niet: Beiden hebben een geschiedenis met de Bennekomse supermarkt. Frank werkte er al van 2001 tot 2003 als afdelingsmanager en Joost vertrok vier jaar geleden als assistent-supermarktmanager naar AH Nijkerk. Hij had er toen ruim tien jaar opzetten in Bennekom. Veel klanten kennen Joost nog en verwelkomen hem. "Wij hebben een schare trouwe klanten die al jaren bij ons hun boodschappen doet. Ongeacht welke actie de concurrentie heeft, ze zijn er altijd. Ik ben al vaak aangesproken door klanten die vier jaar geleden ook naar de Albert Heijn gingen en nu nog steeds."

Frank noemt ze 'fans': klanten die zich op hun gemak voelen bij de supermarkt en niet alleen komen om boodschappen te doen, maar ook voor een praatje met medewerkers en andere klanten. Frank koestert deze fans. "Het zal nog even duren voordat je de klanten kent en ze jou kennen, maar ik ben een mensen-mens; ik sta voor de klanten en mijn medewerkers. Ik probeer als manager ervoor te zorgen dat mensen van je werk en winkel gaan houden."

Frank en Joost
gastheren voor 'fans'

De vader van vier kinderen is voor het eerst eindverantwoordelijk voor het beleid van een AH-filiaal. Bij AH Voorthuizen was hij assistent-manager. Voelde hij spanning voor deze nieuwe rol? "Nee, ik had vooral veel enthousiasme om te starten met deze nieuwe klus. Ik werk al dertig jaar voor de Albert Heijn, voor alles is een eerste keer. Deze rol verschilt ook niet zoveel met die van assistent."

Frank en Joost zijn een tandem. "We vullen elkaar aan; we hebben allebei onze sterkere en mindere kanten", zegt Joost. Frank: "We sparren veel met elkaar en delen dezelfde visie." Om makkelijk met elkaar te overleggen en niet van het ene kantoor naar het andere kantoor te lopen als ze elkaar willen spreken, hebben ze een muur weggehaald en wordt er één kantoor gebouwd waar ze samen gaan zitten.

De band met het verenigingsleven wordt al jaren versterkt door de supermarkt. Frank en Joost zullen zich daar ook voor inzetten en proberen zich nog meer te manifesteren in de Bennekomse gemeenschap. Dat betekent concreet dat de winkel verenigingen sponsort en zich laat gelden bij Bennekomse dagen als Dickensfair en Vlegeldag.

Maar die betrokkenheid gaat verder, vertelt Frank. "Het gaat er ook om dat wij ons gezicht laten zien en actief betrokken zijn. We zullen dus ook wedstrijden bekijken van VV Bennekom en DVO of bijvoorbeeld koffie schenken tijdens de 'Week van de Ouderen'."

Wat is hun persoonlijke ambitie? Frank: "Ik wil elke dag met plezier naar mijn werk gaan". Joost: "Dat wil ik ook, maar ik hoop ook filiaalmanager te worden ergens in de toekomst. Ik kan veel van Frank leren."

Meer berichten




Shopbox