Logo bennekomsnieuwsblad.nl


Jacqueline Vredenbregt bij een van de 16 kunstwerken van de Beeldenroute De Grebbelinie.
Jacqueline Vredenbregt bij een van de 16 kunstwerken van de Beeldenroute De Grebbelinie.

Jacqueline Vredenbregt: De onmisbare PR-Dame

BENNEKOM - Wanneer is een evenement pas echt succesvol? Als er heel veel bezoekers komen! Het kunstenaarscollectief '14 Karaats' is geweldig blij met de al meer dan 10.000 bezoekers. Dat kan nog fors meer worden nu er in de laatste weken 'locatietheater' aan toegevoegd is. En wat is locatietheater zonder toeschouwers? Hoe krijg je toeschouwers naar het Werk aan de Daatselaar of het Fort aan de Buurtsteeg? Dat is het werk van de altijd op de achtergrond aanwezige Jacqueline Vredenbregt. Bezoekers en toeschouwers vragen zich niet af hoeveel werk het heeft gekost om die 16 kunstwerken te bedenken, te maken en op hun plaats te brengen, laat staan dat ze zich afvragen hoe ze ertoe gekomen zijn om er te gaan kijken. Jacqueline heeft haar eigen bureau 'Kordaat communicatie'. Ze werkt voor gemeentes, bedrijven en instellingen. Het leukst vindt ze haar vrijwilligersactiviteiten zoals voor 'De Kijkdoos', waar ze bestuurslid van is, en de verzorging van de Public Relations voor '14 Karaats'. "Ik vind het fijn om wat te doen voor ons eigen dorp", zegt ze. Daarom ook is ze betrokken bij Scouting in de regio, uit ideële overwegingen. Dat geldt ook enigszins voor kunst. "Er gebeurt veel op dat gebied in Bennekom!", zegt ze trots. "Dat moet gezien worden!" Daarom maakt ze, zodra een plan klaar is, folders, berichten voor de sociale media, persberichten voor kranten, doet ze van alles om zoveel mogelijk bezoekers/toeschouwers te krijgen.

reageer als eerste
Meer berichten