<p>Zo ziet het bestuur van de Stichting De Vrije Slag het zwembad graag: lekker warm en lekker vol!</p>

Zo ziet het bestuur van de Stichting De Vrije Slag het zwembad graag: lekker warm en lekker vol!

Het zwembad in het nieuwe normaal

Is alles weer als vroeger? Alex van Hunen aarzelt even. Dan zegt hij voorzichtig: “Bijna!” Okay, vertel dan maar hoe de abonnementenverkoop is gegaan. Hij aarzelt geen moment: “Hectisch!” Leg uit! Dat doet hij graag, maar het is best wel een uitgebreid verhaal.

Door Wout Schotsman

Bennekom. De coronaperiode zorgde overal voor maatregelen en beperkingen. Voor zwembaden natuurlijk ook. Periodes dat het zwembaddicht moest blijven. Die werden gebruikt voor onderhoud en voor verbeteringen van het zwembadterrein. Beter overzicht, gemakkelijker routes, van 3 naar 4 beachvolleybalveldjes, een nieuwe achteringang (niet voor bezoekers!). Kortom: als het zwembad toch dicht moet blijven, dan nuttige dingen doen voor als het weer open mag!

Winterzwemmen

Altijd op zoek naar nieuwe kansen! Winterzwemmen kon! Dat betekende ’s winters werken. Dat is heel bijzonder voor een openluchtzwembad. Een voortreffelijke actie. Die leverde bezoekers op van heinde en verre. Volgend jaar weer? Het zwembad het hele jaar open? Alex schudt het hoofd. “Nee, dat is niet haalbaar als er niet een samenwerking is met de gemeente, met de collega’s van De Peppel en met Sportservice. Het winterzwemmen ging wel door tot aan het zomerzwemmen. Geen rust voor de medewerkers…

Hectiek

Natuurlijk werd er door velen verlangend uitgekeken naar de traditionele opening op Koningsdag en naar de abonnementenverkoop daaraan voorafgaand. Er bleven nog coronabeperkingen, maar dan komt opeens ‘Het mag!’, maar dan wel met minstens 25m2 per bezoeker en registratie van iedere bezoeker! En per bezoeker een tijdblok reserveren. Dat betekende razendsnel regelen dat dat digitaal kon. Een compliment voor de digitale vaardigheid van de bezoekers: ruim 80% regelde digitaal de aankoop en de reserveringen. Voor de mensen die dat digitaal niet kunnen of niet willen is er altijd nog de telefoon en de balie. Maar dat gaat allemaal wel langzamer en kent wachttijden. Daar komt bij… een nieuw systeem kent bijna altijd wel even kinderziekten en je moet ermee leren omgaan. Als er dan ook nog een regionale internetstoring is en het systeem ligt plat. Ja, dan worden de zwembadmedewerkers erop aangekeken en dan zijn de reacties niet altijd vriendelijk. Dat was dus hectisch. Alex laat niet na zijn bewondering uit te spreken voor het personeel dat knoerthard heeft gewerkt om alles zo klantvriendelijk mogelijk voor elkaar te krijgen.

Nu en straks

Nu is de rust weer gekeerd. Op mooie zonnige dagen zijn er mooi veel bezoekers. Weer bijna normaal dus. De enige coronaregel is nog dat voor ‘losse kaartjes’ nog steeds gereserveerd moet worden i.v.m. de verplichte registratie van de bezoekers. Alex is enorm benieuwd naar het aantal bezoekers tijdens de maand september. Dat zal bepalend zijn of De Vrije Slag straks 4 of 5 maanden per jaar open is..

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden